Chiara

donderdag 8 december 2016


“Sinds mijn zevende zit ik bij scouting en op dit moment geef ik leiding aan een groep meiden tussen de elf en veertien jaar oud. Echte pubers. Ik vind het fijn een bijdrage te kunnen leveren aan hun zelfstandigheid en vooruitgang, en ze ook te leren dat je best wat mag doen voor een ander. Maar niet alleen dat; er is zoveel variatie in onze activiteiten dat iedereen wel ergens in uitblinkt. Ik kan me voorstellen dat het bijvoorbeeld in een voetbalteam lastig is als je niet zo talentvol bent, omdat je teamgenootjes het niet leuk vinden om minder goed te presteren. Bij scouting ben je in het ene onderdeel misschien de slechtste, maar in het andere ben je de beste. Iedereen krijgt complimentjes. Als je er zo over nadenkt is dat echt mooi.”

Geen opmerkingen :

Een reactie posten