Willy

donderdag 1 december 2016


“Ik ben vrijwilliger bij het Sociaal Kernteam Elst. Elke donderdagavond koken wij hier met vrijwilligers voor ongeveer dertig man, daarna is er van zeven tot acht spreekuur. Omdat ik hier geboren en getogen ben kan ik wat makkelijker dan de professionals dingen regelen; ik heb zo’n groot netwerk. Zo zorgde ik er laatst voor dat er bij een oudere meneer nu een tuinman komt. In zulke situaties wijs ik mensen ook gelijk op het eetcafé. We proberen zo te voorkomen dat iemand in een sociaal isolement raakt, want als je de verhalen hoort bij huisbezoeken dan is de eenzaamheid soms groot. We proberen onder andere via het eetcafé toch weer een beetje geluk te brengen bij de mensen.”

1 opmerking :

  1. Dat je met zo'n initiatief en eetcafé zoveel kunt betekenen voor anderen, dat is pas een groot geluk.

    BeantwoordenVerwijderen